Dag 12 Reykjavik: een stad met veel gezichten.

4 juli 2019 - Reykjavík, IJsland

Vandaag voor ons doen laat ontbeten en laat op stap. De overvloedige regen gedurende het grootste deel van de dag heeft daar wel toe bijgedragen.

Vanochtend naar de iconische kerk Hallgrimskirkja geweest. Daar eerst geluisterd naar oefenen van organist op een prachtig orgel. Toen de toren op geweest, gelukkig met lift, en Reykjavik in 360 graden gezien.

Dan, na koffie en gebak, naar het volgende culturele hoogtepunt: een concert met harp en fluit in het nieuwe culturele centrum Harpa. Een schitterend gebouw met prachtige concertzalen. De muziek, ook IJslandse composities.

Culinair hebben we ook vandaag weer van IJsland genoten: vis en lam zijn hier niet te versmaden. Vanavond in de eerste foodmarket van IJsland gegeten Hlemmur square, , erg leuk en lekker

Dan is het nu tijd om de koffers echt te pakken. Morgen echt vroeg op.

Ijsland heeft een onvergetelijke indruk op ons gemaakt, zoveel beelden opgeslagen, met name in ons hoofd. De bijgevoegde foto’s van dit blog zijn slecht een bescheiden weergave daarvan.

1. JolienV:
    4 juli 2019
    Ik ben wel opgelucht en blij dat jullie net als ik ook zo enthousiast zijn geworden van IJsland, maar verwonderlijk is het niet! Goede terugreis! Dank voor jullie mooie reportage! Tot gauw, lieve groet, JolienV